Merawat Orang lain dan Dirawat

Beruntunglah mereka yang menyucikan jiwa mereka.

Monday, December 20, 2010

My First Snow

Assalamualaikum w.b.t.

    Alhamdulillah kerana salji yang turun merupakan salah satu nikmat yang Allah bagi apabila berada ditempat orang. Secara jujurnya saya memang menyukai snow untuk cinta pandang pertama. Keputihan, kelembutan dan kedinginannya membuatkan diri ini benar-benar jatuh cinta dengan snow. Kilauan salji sewaktu adanya matahari menyerlahkan lagi kecantikan yang ada pada salji itu sendiri.

     Untuk post kali ini bukanlah untuk meluahkan apa yang saya rasa kerana saya sendiri tidak pandai meluahkan apa yang saya rasakan. Ayat diatas mungkin boleh memberi sedikit gambaran tentang apa yang saya rasa tetapi tidak secara menyeluruh. Mungkin gambar-gambar dibawa ini boleh memberikan sedikit gambaran suasana salji di Dublin terutamanya sekitar UCD.

 

Just beside my residence.

Just beside my residence.

 

PB280798

One of the scenes that i want to share.

 

PB280800

 

PB290837

Masjid yang terletak bersebelahan dengan University College Dublin

 

………..dan Allah (juga) menurunkan (butiran-butiran) ais dari langit, (yaitu) dari (gumpalan-gumpalan awan seperti) gunung-gunung, …….. (Annur: 43)

     Semoga setiap nikmat ini menambahkan rasa kehambaan kita kepada Allah.

wassalam.

4 comments:

1 of my dream is to watch n feels da snow.. u hv 2 be grateful of wat u got 2day..not everybody get wat they dream on =)..... n all da best n may Allah bless 4 ur entire journey there =)

insyaallah. there is a time that your dream will comes true. Just pray for it.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More