Merawat Orang lain dan Dirawat

Beruntunglah mereka yang menyucikan jiwa mereka.

Sunday, August 14, 2011

Challenge In Europe (CEO) 2011

Assalamualaikum wbt

Shah alam, 13 Ogos :- Satu program telah diadakan oleh Isma Eropah di masjid Al-Hidayah Seksyen 18. Target utama program ini adalah pelajar-pelajar dari kolej persedian luar negara INTEC. Program ini bermula dari 5.30 petang hingga 11.00 malam. Pada awalnya cuaca agak kurang mengizinkan namun begitu ianya tidak menghalang pelajar-pelajar INTEC untuk hadir ke program anjuran ISMA kali ini. Program ini disertai lebih 80 orang peserta kesemuanya yang rata-rata pelajar tahun 1 dan tahun 2 di kolej berkenaan.


Peluang yang ada ini digunakan sebaik mungkin oleh para senior ikhwah/akhawat untuk bertaaruf dan mengeratkan hubungan dengan mereka. Program ini dimulakan dengan ceramah yang disampaikan oleh Dr Zainurrashid yang merupakan bekas pelajar Royal Collegge of Surgeon in Ireland (RCSI) dan juga merupakan Timbalan Dekan International Medical University (IMU) disamping merupakan seorang aktivis dalam beberapa organisasi NGO seperti Aman Palestin dan juga I-Medik.

291714_245997465431476_100000636726629_834341_2649130_n

Kami turut mengadakan sharing session diantara pelajar-pelajar senior dan juga junior. Sharing session ini dipecahkan kepada beberapa kumpulan kecil mengikut negara-negara yang akan mereka lanjutkan pelajaran seperti United Kingdom, Ireland dan juga United States. Secara amnya banyak perkara yang dikongsikan oleh para senior Eropah dan dan banyak juga soalan-soalan yang dikeluarkan oleh junior-junior. Sharing session ini berlangsung setelah bertarawih sehingga jam 11 malam. Para pelajar juga sempat bertukar nombor telefon dengan para senior dan sesi bergambar dilakukan sebelum peserta bersurai.

Kami senior-senior di Eropah mengharapkan kejayaan adik-adik di kolej persediaan INTEC dan berharap program yang diadakan ini mampu memberi sedikit sebanyak gambaran belajar di Eropah. Moga-moga kalian terus bersemangat untuk mencapai kejayaan dalam pelajaran.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More