Merawat Orang lain dan Dirawat

Beruntunglah mereka yang menyucikan jiwa mereka.

Monday, December 10, 2012

Berpindah randah macam Nomad

assalamualaikum wbt..

Semenjak sekolah menengah lagi hidup umpama perantau. Every 2-3 years, aku akan berpindah ke tempat lain di negeri yang berbeza. Bermula dengan melaka, then negeri sembilan (3 years), after that pahang ( 2 tahun). Selepas tu berpndah ke banting selangor (for another 2 years). ALhamdulillah kerana selepas itu menerbangkan diri ke Ireland untuk tempoh 2 1/2 years. Insyaallah selepas ni akan ke penang pula untuk bidang clinical which another 2 1/2 years. I'm expecting that i'll do my HO in different plces in different country. Mungkin sabah atau sarawak. Wallahuálam.After HO (insyaallah untuk tempoh 2 tahun) plan nak pindah lagi. cumanya tk tahu akan ke mana dan dimana. Maybe untuk 2-3 tahun lagi

Sebagai lumrah nomad, we will meet new community and peoples. Kita akan berjumpa dengan orang yang baru at the same time hubungan dengan rakan-rakan lama umpama 'terputus'. Masing2x akan hilang khabar sehingga ditakdirkan untuk bertemu lagi. Di samping kita akan banyak belajar perkara-perkara baru.

Sehingga diakdirkan untuk aku berhenti baru aku akan berhenti. Sambil-sambil  tu boleh meluaskan pemandangan terhadap segala ciptaan Tuhan.


Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka”

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More